Få energi med Booster smoothie!

Kjenner du at energien ikke er helt på topp og at du trenger en liten boost? Da er denne Booster Smoothien med kaffe og bær akkurat det du trenger!

Smoothie med røde bær og kaffe
Booster smoothie med røde bær. Foto: Shutterstock

Det perfekte med en booster smoothie er at den egentlig kan nytes når du vil! Den er proppfull av vitaminer og energi og passer derfor både som frokost, før trening eller bare som et mellommåltid. Den inneholder også peanøttsmør som er ganske rik på næringsstoffer og er en god proteinkilde.

Oppskrift

Denne oppskriften gir nok til ett glass og bærene kan du velge selv! Men vi anbefaler gjerne bringebær, jordbær og blåbær, men har du f.eks en pose med skogsbærblanding i fryseren er dette også perfekt. Du trenger også en blender for å kunne lage denne smoothien.

Ingredienser til Booster Smoothie:

  • 1 dl kaffe (vi anbefaler Huehuetenango Guatemala)
  • 2 ss peanøttsmør
  • 5 dl dypfryste bær
  • 2 ts stevia, sukker eller annen søtning (om du ønsker)
Frosne bær er perfekt til smoothie. Foto: Shutterstock

Fremgangsmåte

  • Sett de dypfryste bærene på kjøkkenbenken til tining i ca. 30 min før bruk
  • Hell varm kaffe i blenderen og tilsett peanøttsmør
  • Ha oppi de delvis tinte bærene og kjør til alt er godt blandet
  • Tilsett søtning etter smak

Da er det bare å helle det over på et glass, tilsett et sugerør og nyt!

Et lite tips!

Dersom du ønsker å pimpe opp denne litt mer kan du gjerne tilsette proteinpulver (jordbær eller vaniljesmak), så har du et perfekt måltid etter trening. Eller om du gjerne vil nyte den til frokost og ikke blir mett nok at av bare en booster smoothie, så tilsett litt havregryn og chiafrø. Men da er det lurt å tilsette litt vann også for at den ikke skal bli for tykk. Prøv deg frem og finn din favoritt.

Velbekomme!

Vi benytter informasjonskapsler

Joh. Johannson Kaffe benytter informasjonskapsler (Cookies) for å videreutvikle og forbedre nettsiden.

Vår personvernerklæring